Le Guess Who? zoekt marketing stagiair

Le Guess Who? zoekt marketing stagiair

Mon Dec 3rd

Le Guess Who? is een internationaal festival voor avontuurlijke en genre-doorbrekende muziek uit de hele wereld. Vier dagen lang neemt het festival de stad Utrecht over: meer dan 150 artiesten treden op in popzalen, theaters, kerken, oude fabriekspanden en werfkelders. Satellietevenementen zoals exposities, talks, filmvertoningen, markten en gratis muziekprogrammering nemen bezit van Utrechtse horeca, pleinen, filmhuizen, galeries en de verborgen hoeken van de stad.

Voor de voorbereidingen van Le Guess Who? 2019 is de organisatie op zoek naar een marketing stagiair voor de periode februari tot en met juni 2019. Het aantal uur is flexibel, maar de voorkeur gaat uit naar 32 tot 40 uur per week.

Inhoud van de stage

Binnen deze functie loop je mee met de dagelijkse werkzaamheden van de organisatie en krijg je een inkijk in het voorbereidende proces van het festival; niet alleen op het gebied van marketing, maar ook qua productie en programmering. Je wordt zodoende betrokken bij veel aspecten van de organisatie. Dit betekent ook dat er veel ruimte is voor eigen, creatieve inbreng.

We betrekken je graag bij werkzaamheden zoals:

- Het voorbereiden, opstellen en mede uitvoeren van strategische marketingplannen en -acties, zoals bijvoorbeeld het ontwikkelen van een segmenteerde marketingaanpak per genre;
- Ondersteunen bij de doorontwikkeling van huidige communicatiemiddelen zoals website, social media, streamingdiensten, WhatsApp etc.;
- Het bedenken en ontwikkelen van content voor de festivalwebsite, social media en nieuwsbrieven (denk bijvoorbeeld aan inhoudelijke achtergrondstukken, interviews, playlists, videoportretten);
- Het meewerken aan zakelijke teksten en projectplannen, zoals fondsaanvragen en sponsorplannen;
- Het aansturen van een (inter)nationaal promoteam;
- Het bijhouden van persarchief en de webshop.

Wij zoeken een enthousiaste stagiair (m/v) die:

- Duidelijk affiniteit heeft met de programmering van Le Guess Who?;
- Een relevante cultuur-, marketing/communicatie- of managementopleiding volgt die aansluit bij deze stage;
- Proactief te werk gaat, flexibel is en een diversiteit aan werkzaamheden kan waarderen;
- De Nederlandse en Engelse taal goed beheerst.

Reageren

Interesse? Mail je motivatiebrief en CV zo snel mogelijk, maar uiterlijk maandag 14 januari, naar Barry Spooren. Heb je vragen? Mail die dan naar hetzelfde adres.